Selasa, 6 Januari 2009

Seladang Rebah Di Shah Alam



Malam nie aku tak berharap sangat pon team Perak akan menang bcoz masa friendly game lepas Perak dah kena belasah sampai 5-1. Namun atas rasa keinginan yang amat membuak-buak untuk melihat sendiri pemain-pemain muda Perak nie, aku pon ambil keputusan untuk ke Stadium Shah Alam bersama seorang kawan.

Aku sampai di stadium lebih kurang jam 8.30 malam. Tapi dapat masuk dalam jam 9.00 mlm coz ramai sangat orang beratur nak beli tiket. Masa aku masuk tue, game still lagi 0-0. Tak lama kemudian (lebih kurang 5 minit), akhirnya Perak memecah kebuntuan dengan jaringan cantik daripada Razali Umar. Sayang seribu kali sayang, tak sampai 2 minit Selangor dah dapat score untuk menyamakan kedudukan 1-1.

Mengikut pemerhatian aku, Safee yang score gol tue dalam keadaan off-side tapi memandangkan aku takde kuasa apa2, apa boleh buat, aku terima jela. Nak maki referee, tak mungkin la. Dia pon manusia macam kita jugak, tak lepas melakukan kesilapan. Lagipun, referee tue dah pegi kursus kepengadilan manakala aku dengan brader2 yang dok maki referee sebenarnya belum pernah pon pegi kursus tersebut, hehehe...

First half, game 1-1. Masuk second half, lebih kurang minit 65, Selangor score lagi. Kali nie Amirul Hadi yang buat pasal, hehe. Lagi 5 minit nak habis masa sebenar, Perak bolos lagi gol yang ketiga. Kalau tak silap aku, Nasriq yang score gol tue hasil daripada free kick.

Walaupun kalah, tapi aku berasa amat puas hati dengan corak permainan yang ditampilkan skuad muda Perak nie. Boleh pergi jauh lagi rasanyer cuma coach kena fokus betul-betul pada barisan pemain tengah coz midfielder Peark banyak buang bola, kurang idea dan tidak kreatif. Defend aku nampak ok cuma kena fokus lebih skit masa main. Kalau bukan kerana kecemerlangan Megat di gawang gol, kalah besar Perak ngn selangor.

Apapun, good luck to team Perak for the next game. Perak vs PDRM at Stadium Perak. Kalau main macam kat Shah Alam, comfirm aku percaya Perak akam menang.

Ierwan Ismail
Dari UM ke MRSM

1 ulasan:

Sharif John berkata...

Kedah jgk best bro haha