Wajah-wajah Ceria


Khamis, 15 Oktober 2009

~ikatan janji~10.10.09




assalamualaikum. alhamdulillah, pada 10 oktober 2009 yakni hari sabtu yang lalu, hubungan saya dan nurul ati'qa (uyun) telah disahkan tunang antara satu sama lain. syukur juga kepada Allah swt kerna mengizinkan serta memberikan kelancaran kepada majlis tersebut. tanpa keizinan dan kasih sayang daripada Allah, mana mungkin majlis tersebut berjalan dengan baik dan lancar.



mohon ampun dan maaf kepada rakan2 pembaca blog karuniamu ini kerna terlambat meng"update"kan majlis pertunangan saya. bukan apa, saya terlalu sibuk dengan tugasan kerja seharian yang amat "berlambak". ditambahkan lagi dengan aktiviti2 kolej yang tak henti2. pilihanraya kolej pon baru tamat hari rabu lepas (14 oktober 2009). namun, ada beberapa lagi perkara yang saya perlu selesaikan.



majlis pertunangan saya dan uyun berjalan amat lancar. seolah-olah, dua2 pihak telah kenal lama. bayangkan, selepas menghantar rombongan pihak lelaki ke rumah pihak perempuan, saya ke masjid untuk menunaikan solat zohor dan solat sunat hajat terlebih dahulu. selesai solat, sudah masuk 3 panggilan dari nombor yang berbeza meminta saya datang ke majlis secepat mungkin kerna perbincangan telah selesai, alhamdulillah.



pada mulanya, saya hanya merancang untuk menghantar 7 dulang hantaran termasuk sireh junjung dan cincin. tapi, bila dah siap hantaran tersebut, dikiranya termasuk kek yg belum dibeli, ada lapan pula. jadi, saya genapkan sahaja menjadi 9 dulang yang terdiri daripada sireh junjung, cincin dan duit tanda, coklat, kek, baju sepersalinan, buah, potpuri dan perfume.



kadang2, dah rasa mcm majlis perkahwinan je, hehe. hantaran banyak sangat kata orang. apa2lah, yang paling penting majlis berjalan lancar dan saya kini bergelar tunangan orang. dah tak boleh nak "pheewwiitt" sana sini lagi, hu3~. saya cuma mengharapkan agar teman2 serta rakan2 seperjuangan mendoakan hubungan kami kekal sehingga ke jinjang pelamin.



ya Allah, jauhkanlah hubungan kami dari perkara-perkara yang lagha atau sia-sia. tanamkan di dalam hati kami, perasaan saling percaya antara satu sama lain, amin. ramai orang ckp, zaman paling mencabar adalah zaman bertunang. memang logik dan saya akan cuba menghadapinya dengan tabah. doa2kan.


untuk post ini, saya tak dapat nak uploadkan gambar-gambar yang banyak kerna camera bukan di tangan saya. apapun, insyaAllah dari semasa ke semasa, saya akan uploadkan gambar majlis serta hantaran untuk menjadi halwa mata teman2. terima kasih kepada mama & abah kerna percaya pada pilihan hati anakanda. juga pada bakal mertua , terima kasih kerna sudi menerima anakanda.



buat teman2 yang hadir, abg reez, nadia, akmal, jaja, pok di(dah selamat pi riyadh smlm), hazirah, yana, wan digredoo dan hasif, terima kasih banyak2. abg reez, rezeki jangan ditolak, jodoh kena la cari. dah ada di depan mata, tunggu apa lagi, hehe. akhir kata dari saya, doakanlah masjid yang ingin saya bina akan tersergam indah suatu hari nanti.

nukilan,

~ierwanismail~
~kpmayermolekmelaka~

Isnin, 12 Oktober 2009

~Pantun Pesanan~



~ Pulau Pandan jauh ke tengah, Gunung Daik bercabang tiga, Hajat hati nak ke Madinah Munawarah, Dah jemguk makam Nabi baru jiwa lega ~

~ Dua tiga kucing berlari, Mana nak sama si kucing belang, Selawat Nabi setiap hari, Itu la amalan hebat yang habis senang ~

~ Sorong papan tarik papan, Buah keranji dalam perahu, Suruh marhaban kita marhaban, Ajak berzanji kita tak tahu ~

~ Buah cempedak di luar bandar, Ambil galah tolong jolokkan, Sirah Nabi kita kena rajin belajar, Sunnah Nabi kita pakat amalkan ~

~ Tanam pinang rapat-rapat, Supaya puyuh tak boleh lari, Bestnya kalau lahir zaman sahabat, Boleh tengok baginda Nabi setiap hari ~

Sumber : Majalah Ujang Siri 356


Ahad, 4 Oktober 2009

Ikatan Janji...

MAJLIS PERTUNANGAN IERWAN & NURUL ATI'QA





TARIKH : 10 OKTOBER 2009 (SABTU)
MASA : 2.30 PETANG
TEMPAT : NO. 15, JALAN F3, FASA 5, TAMAN MELAWATI, 53100 KUALA LUMPUR

Khamis, 1 Oktober 2009

MAJLIS PERNIKAHAN ADIKKU, IZAMI ISMAIL & NUR AZIANI CHE ANI

Lokasi : Masjid Taman Selasih, Kulim, Kedah.
Tarikh : 26 September 2009 (Sabtu)
Masa : 2.00 petang











SEMOGA BERBAHAGIA HINGGA KE ANAK CUCU, AMIN.

*Gambar kurang memuaskan kerana aku hanya menggunakan kamera handset da...



Al-Fatihah - Arwah Ayahanda Burhan (Bob KPM Bandar Melaka)



Assalamualaikum.

Saya mewakili warga kerja Kolej Profesional MARA Ayer Molek ingin mengucapkan TAKZIAH kepada saudara Burhan bin Mohamed serta keluarga di atas pemergian ayahanda tercinta pada tanggal 1 Oktober 2009.

Kami mendoakan semoga roh arwah akan sentiasa dilimpahkan keredhaan serta dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

Al-Fatihah.