Sabtu, 3 Januari 2009

Barisan muda Yob bermula baik




Tahniah teman ucapkan buat skuad muda Perak yang telah berjaya menundukkan pasukan KM Naza dalam perlawanan pertama Liga Super musim 2009 dengan jumlah jaringan 2-0. Sudah semestinya perlawanan pertama yang diadakan di Stadium Perak penting untuk dimenangi oleh skuad Yob memandangkan skuad kali ini merupakan pasukan yang berwajah baru. Walaupun terpaksa menunggu sehingga ke babak kedua permainan sebelum berjaya menembusi kubu gol KM Naza menerusi Wan Hussin Wan Abd. Ghani (m-64) dan Sharizal Mohd. Saad (m-90), kemenangan ini amat berharga bagi seluruh rakyat Perak.

Perak merupakan satu-satunya pasukan tuan rumah yang memenangi perlawanan semalam. menentang pasukan KM Naza yang dibarisi oleh beberapa orang bekas pemain kebangsaan merupakan satu tugas yang sukar. Namun begitu, berkat kerjasama dan usaha yang tidak berbelah bagi para pemain beserta penguruan baru dan jurulatih, skuad Yob berjaya juga mencapai kemenangan yang boleh dianggap sebagai pemangkin semangat dan moral pemain menjelang pertemuan kedua Liga Super menentang Selangor di Stadium Shah Alam pada 6 Januari ini.

Buat semua pemain, kekalkan momentum pada perlawanan pertama bagi menghadapi perlawanan getir seterusnya menentang Selangor. KEJOR YOB KEJOR!!!

Ierwan Ismail
Taiping Mali, Perak State 2009

Keputusan Perlawanan Lain (Liga Super, 3 Januari 2009)

Kedah 1 Selangor 4
Stadium Darulaman, Alor Setar

Polis 0 UPB My Team 3
Stadium MP Selayang

Terengganu 2 Perlis 3
Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin

Pahang 2 Johor FC 3
Stadium Darul Makmur, Kuantan

Pulau Pinang 0 Negeri Sembilan NAZA 3
Stadium Bandaraya, Penang

Kelantan vs KL Plus FC (Tunda kerana hujan)
Stadium Sultan Mohamad ke IV

Tiada ulasan: