Rabu, 18 Februari 2009

Sebulan Sudah...



Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Hari ini, 19 Februari 2009, genaplah sebulan aku melaporkan diri sebagai seorang warga MARA. Setakat nie, hidup aku adalah sedikit bebas kerana menjadi seorang pengajar ini tidaklah sesibuk seperti seorang pegawai yang berkhidmat dalam aspek pengurusan dan pentadbiran di sesebuah universiti. Universiti mana tue? Universiti yang akan terus aku cintai sampai bila2, UNIVERSITI MALAYA.

Dalam tempoh ini, sudah lama aku tak berkesempatan menulis apa2 isu di dalam blog ini. Pelbagai isu timbul yang mana aku hanya membaca dan mendengar sahaja. Tak sempat langsung nak komen or ulas isu2 tersebut. Antaranya, kemelut politik di negeri Perak Darul Ridzuan yakni tanah tumpah tempat lahirku, pilihanraya kecil Kuala Terengganu, pilihanraya kampus Universiti Malaya dan pelbagai isu lagilah. (tak dapat nak bagitau semua).

Aku sebolehnya nak terus bekerja di UM kerana rasa kecintaan yang mendalam aku kepada UM. Di sinilah aku mendapat pelbagai pengalaman, pelbagai ilmu dan pelbagai kawan. Di sinilah juga aku hidup dalam suasana yang tak pernah aku kecapi selama ini. Bukan semua mainan duniawi yang aku kejari di sini namun kepuasan hidup serta ketahanan iman yang aku inginkan bila berada di kota metropolitan yang sungguh gah ini.

Namun, tak semestinya aku perlu terus di varsiti ini. Mungkin tempatku di lain terlebih dahulu. Sampai masa aku akan kembali ke varsiti yang tercinta ini. InsyaAllah, bulatkan tekad pasti akan berjaya. Buat masa sekarang, aku nak fokuskan hidup aku pada kerjaya dan mungkin sedikit masa lagi (2@3 tahun), pasal rumah tangga, hehehe... Umur pun melanjut, semakin hari semakin "macho".

Buat teman2 serta junior2ku di UM, teruskan perjuangan kalian sebagai seorang khalifah di muka bumi ini. Teman2 yang belum mendapat pekerjaan yang stabil, mohonlah banyak2 doa pada Allah SWT, insyaAllah tiba masanya kalian yang ditemukan pekerjaan yang sesuai. Rezeki Allah ada di mana2...Junior2ku, belajar rajin2 dan cuba untuk tidak jadikan "extend" sebagai amalan hidup, hahaha!!!

Akhir kalam, ACCOMPLISH OR DO NOT BEGIN (Sempurnakan Atau Jangan Mulakan)

Salam Sayang dari IERWAN ISMAIL, Melaka.
Dari UM Ke KPM

Tiada ulasan: